مراقبت های بعد از تزریق آواستین | عوارض تزریق آواستین
دکتر محمد باقر رجبی- فوق تخصص شبکیه جراح و متخصص چشم
کلینیک رتین

تزریق آواستین

هر آنچه باید درباره تزریق آواستین در چشم بدانید

آواستین نام تجاری داروی bevacizumab است که مانع از رشد نمودن سلول های سرطانی در بدن جلوگیری می کند و برای درمان تومورهای مغز و سرطان اندام های مختلف بدن از جمله کلیه، روده، تخمدان و... بکار می رود. درواقع آواستین به عنوان یک داروی ضدسرطان به شمار می رود و همچنین برای درمان بسیاری از بیماری های چشم نیز کاربرد گسترده ای دارد. تزریق آواستین چشم جهت درمان اکثر بیماری های چشم و مشکلات شبکیه مخصوصا افراد دیابتی مورد استفاده قرار گرفته و به کاهش افت دید در این بیماری ها کمک خواهد کرد. امروزه چشم پزشکان از آواستین بهره های فراوانی گرفته و توسط آن از رشد عروق خونی غیرطبیعی در پشت چشم جلوگیری خواهند کرد. این رگ های خونی می توانند نشتی داشته و بر روی بینایی تاثیر بگذارند، باعث از بین رفتن بینایی بخصوص در بیماران دیابتی شوند.

نحوه تزریق آواستین

نحوه تزریق آواستین چگونه است؟

برای تزریق آواستین بیمار به اتاق عمل برده شده و پزشک متخصص چشم بدون انجام بیهوشی و تنها با ایجاد بی حسی عملیات مربوطه را به انجام خواهد رساند در نتیجه یک عمل سرپایی و سریع خواهد بود که انتظار می رود فرد طی مدت کوتاهی به فعالیت های روزانه خود بازگردد و دوران نقاهت بلندمدتی را سپری نکند. این تزریق توسط یک سر سوزن بسیار نازک و ظریف صورت می گیرد و با توجه به تشخیص پزشک می تواند طی یک مرحله برای هر دو چشم بیمار و یا با ایجاد چند روز فاصله بین تزریق دو چشم برای چشم دیگر انجام شود. پس از اتمام کار چشم پانسمان خواهد شد.

جهت مطالعه ادامه مطلب به لینک زیر مراجعه کنید :

مراقبت های بعد از تزریق آواستین



نظرات شما عزیزان:

نام :
آدرس ایمیل:
وب سایت/بلاگ :
متن پیام:
:) :( ;) :D
;)) :X :? :P
:* =(( :O };-
:B /:) =DD :S
-) :-(( :-| :-))
نظر خصوصی

 کد را وارد نمایید:

 

 

 

عکس شما

آپلود عکس دلخواه:





پيوندها
  • ساعت دیواری
  • صابون شترمرغ
  • اسپرت اریو
  • اپشن اریو z300
  • کادو تولد

  • تبادل لینک هوشمند

    برای تبادل لینک ابتدا ما را با عنوان دکتر محمد باقر رجبی- فوق تخصص شبکیه جراح و متخصص چشم و آدرس retinclinic.LXB.ir لینک نمایید سپس مشخصات لینک خود را در زیر نوشته . در صورت وجود لینک ما در سایت شما لینکتان به طور خودکار در سایت ما قرار میگیرد.







ورود اعضا:

نام :
وب :
پیام :
2+2=:
(Refresh)

خبرنامه وب سایت:





آمار وب سایت:  

بازدید امروز : 5
بازدید دیروز : 0
بازدید هفته : 5
بازدید ماه : 162
بازدید کل : 7241
تعداد مطالب : 130
تعداد نظرات : 0
تعداد آنلاین : 1